5 pomysłów – jak zwiększyć ilość osób odwiedzających Twoją klinikę

Wzrost. Wydajność. Dochód.

Czynniki te wraz z ogólnym sukcesem przychodni lekarskiej mogą rosnąć gdy osiągniesz jeden cel: zwiększy się liczba osób odwiedzających Twój gabinet. Jak to zrobić, by w dobie nowoczesnych technologii budować relacje z pacjentem w oparciu o internet i nowoczesny program medyczny w chmurze, taki jak Medfile?

Niestety wiele klinik i gabinetów ma trudności z utrzymaniem stałej ilości pacjentów. Zwróć uwagę na następujące statystyki:

  • 50% pacjentów skierowanych przez innych profesjonalistów do gabinetu nigdy nie realizuje swojej wizyty!
  • 21 dni to średni czas oczekiwania na wizytę u lekarza!

Mimo, że wiele klinik i lekarzy jeszcze nie wdrożyło solidnej strategii marketingowej, niemal wszyscy zgadzają się co do jej istotności. W jaki sposób marketing polegający na współpracy i wzajemnym polecaniu się lekarzy może być skuteczniejszy?

Poniżej przedstawiono pięć konkretnych strategii, które mają pomóc w zwiększeniu liczby odwiedzających Cię pacjentów.

 

Wzmocnij relacje lekarzy.

Na żądanie przez 24 godziny. Wizyty awaryjne w środku nocy. Długie godziny bez robienia przerw.

Takie warunki są częścią codziennej pracy wielu lekarzy, w zależności od ich specjalizacji. Nawet ci, którzy nie mają takich warunków, są zajęci i brakuje im czasu, umiejętności, a nawet chęci pracy nad budowaniem relacji z innymi lekarzami.

Prosta taktyka może być adekwatnym narzędziem do kontaktu lekarzy i ich personelu z pozostałymi pracownikami za pomocą m.in. prostych podziękowań, takich jak notatki z podziękowaniami i kontakt drogą mailową. Przeczytaj również następny punkt, aby dowiedzieć się w jaki sposób łącznicy lekarzy mogą być bardzo cenni w usprawnieniu waszej pracy.

 

Zatrudnij łączników lekarzy.

Praktycy, którzy są znani jako łącznicy z lekarzami, są niezbędni na dzisiejszym konkurencyjnym rynku.

Poziom umiejętności różni się drastycznie od jednego łącznika do drugiego. Dlatego nieocenione jest poświęcenie czasu i staranne wybieranie specjalistów, których zatrudnisz.

Co nasuwa pytanie: jakie cechy ma właściwy łącznik doktora?

Podkreślamy następujące cechy, na które należy zwrócić uwagę przy zatrudnianiu przedstawiciela lekarza:

  • Umiejętność uważnego słuchania
  • Doskonała dbałość o szczegóły
  • Ponadprzeciętne umiejętności organizacyjne i kontrolne
  • Zaradność
  • Wyjątkowe umiejętności rozwiązywania problemów
  • Koncepcyjne umiejętności sprzedaży

Jedzenie, prezenty i rozrywka!

Wszyscy są zajęci i zabiegani. Jednak każdemu należy się odrobina czasu na posiłek! Duży wpływ na wzajemne budowanie relacji może mieć chociażby zaproszenie na wspólny lunch kolegi z pracy.

Dobrym sposobem na  wzmocnienie relacji z pracownikami może być wspólny posiłek dla całego personelu gabinetu lekarskiego. Innym skutecznym sposobem jest oferowanie tak zwanej nauki podczas obiadu, gdzie pracownicy mogą przyjść zjeść i połączyć to ze zdobywaniem cennej wiedzy.

Prezenty mogą również wzmacniać wzajemne kontakty zawodowe. Upewnij się jednak, że wybór jest właściwy i spełnia wymogi prawne dotyczące prezentów. Okres świąt może stanowić doskonałą do tego okazję. Czekoladki i słodycze są zawsze dobrze przyjmowane, ale mogą pozostać niezauważone. Bądź kreatywny i wybieraj prezenty, które się wyróżniają.

Jeżeli chodzi o rozrywkę, również wzmacnia ona relacje w pracy. Wybierz taką rozrywkę, która będzie dostosowana do osoby, z którą chcesz budować relacje zawodowe.

 

Wyjdź z biura i pracuj w grupie z innymi lekarzami!

Podczas gdy większe kliniki organizują wydarzenia integracyjne przez cały rok, które oferują szerokie możliwości nawiązywania kontaktów wśród lekarzy, w mniejszym biurze, może być potrzebna większa kreatywność. Zaproszenie innego lekarza na obiad czy kolację – nawet w domu – jest świetnym sposobem na zbudowanie i wzmocnienie z nim relacji.

Kolejną sztuczką może być noszenie przy sobie wizytówek i świadomie ich przekazywanie co najmniej kilka razy w miesiącu. Nigdy nie wiesz, kiedy pojawi się szansa, więc upewnij się, że masz zawsze pod ręką swoją wizytówkę.

 

Komunikacja jest wszystkim.

„Komunikacja – ludzkie połączenie – jest kluczem do sukcesu osobistego i zawodowego” – Paul J. Meyer

Podobnie jak w przypadku prawie każdej relacji biznesowej lub zawodowej, skuteczna komunikacja jest absolutną siłą napędową marketingu wśród lekarzy.

W jaki sposób zajęty lekarz poprawia komunikację z współpracownikami? Zwiększ dostępność i szybkość reakcji swoich pracowników. Upewnij się, że połączenia telefoniczne są odbierane, a ważne połączenia są przeprowadzane przez lekarza osobiście, jeśli to możliwe i / lub odpowiednie.

Wielu lekarzy obawia się konkurencji. Poinformuj ich, że po skierowaniu pacjenta przez współpracownika do Ciebie, pacjent do niego wróci.

Nasza krótka lista pięciu kluczowych strategii marketingowych jest tylko czubkiem góry lodowej. Na sam początek spróbuj przy tym stale monitorując zmiany.